Disclaimer

These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

Lets get connected!

Tuesday, April 22, 2014

Short Getaway - USS Singapore Part 2

For this entry, I will share how to buy the ticket to USS Singapore and book for hotel in Johor. We decided to enter Singapore by bus instead of driving ourselves. Both husband and wife bukan reti sangat nak bawak kereta masuk negara lain, plus their rules are quite different from us in Malaysia.

Kami stay dekat Tune Hotel Danga Bay untuk 3 hari 2 malam. Dekat website Tune Hotels pun boleh beli tiket bas untuk sampai ke USS Singapore. Kalau ada budget extra, better duduk hotel lain, sebab Tune Hotel ni sangatlah 'comel' pusing2 situ je. Kalau bawak anak kecik pun susah sebab bilik dekat Tune ni tak di provide dengan kettle untuk masak air panas, untuk ambil air panas kena turun ke lobby atau ambil dari 7 Eleven yang terletak bersebelahan hotel ni.




Trick Tune Hotel adalah disini. Aircond dikira sebagai kredit, maksudnya kalau kita ambil package Air Conditioning 12 hours,  hari pertama pasang aircond 6 jam, hari kedua masih ada baki lagi 6 jam. Tapi untuk wifi dan entertainment package, 24 jam akan dikira bermula dari tarikh dan masa kita check in, jadi kene pandai plan bila nak ambil add on package ni.
 
Tiket bas untuk sampai ke USS Singapore pun boleh beri dari sini je, nanti dah check in, boleh redeem tiket dekat office Odyssey betul2 dekat sebelah Tune Hotel tu. Waktu berlepas ada dua, antara 7.30 pagi dan balik 7.30 petang, atau pergi 10.30 pagi dan balik 10.30 malam.
Kad putih, kena isi kalau nak masuk Singapore



Bas yang membawa ke USS

Bas akan turunkan di parking bay Resort World dan lepas naik je escalator akan terus sampai ke Universal Studio.

Perjalanan dari Danga Bay ke USS lebih kurang dalam sejam lebih (bergantung kepada trafik). Bas akan berhenti di dua check point, Kastam Malaysia dan Kastam Singapore. Dari parking bay, naik escalator, tunjuk passport dan turun semula ke bas. Proses yang sama dia kedua2 kastam, yang bezanya di Singapore kena cop passport.

Next, tips on going to USS Singapore.

No comments:

Post a Comment